Notícies

Comunicat informatiu arran de la polèmica que s'ha generat amb els Caputxins de Sarrià

13/04/2018

Benvolguts col·laboradors del Banc dels Aliments de Barcelona,

Ens adrecem a través d’aquest comunicat perquè aquesta setmana el Banc dels Aliments de Barcelona s’ha vist afectat per una polèmica sorgida arran de la suspensió temporal en el repartiment de productes a l’entitat dels Caputxins de Sarrià. Un tema que s’ha tergiversat, convertint un assumpte merament administratiu en un tema polític. El passat dimecres totes dues institucions varen desmentir la informació que s’havia difós a les xarxes en un comunicat conjunt posterior, en què es negava qualsevol vinculació política en la decisió i que podeu trobar publicat al nostre web.

Veure el comunicat de la reunió en el document pdf al final de la notícia

Donada la confiança dipositada en la nostra entitat, bé com voluntaris o donants, o bé per l’interès en la nostra tasca, volem donar una explicació i detallar com funciona la distribució dels aliments a les més 120 mil persones que atenem en aquests moments a través d’una xarxa de 322 entitats:

A Catalunya ja fa uns anys es va establir i consensuar l’actual model de distribució d’aliments a les persones en situació de vulnerabilitat. Aquest model consisteix en que son els Serveis Socials els responsables d’atendre a aquestes persones, per tal d’avaluar les seves necessitats en el seu conjunt i fer l’acompanyament continuat fins que puguin sortir d’aquesta situació; en funció de les necessitats que tenen aquestes persones, els Serveis Social posen a la seva disposició els mitjans que necessiten en funció dels recursos dels quals disposen, i per la resta de necessitats no cobertes, els deriven a les entitats socials que poden contribuir a ajudar-los.

Aquesta és la funció del Banc dels Aliments, contribuir facilitant aliments a les entitats socials que els reparteixen. Aquest model de repartiment d’aliments a Catalunya, és el model de referència que s’ha anat estenent. I és el model que defensa el Banc dels Aliments,, es tracta d’una tasca subsidiària a la que fan els Serveis Socials dels ajuntaments, són aquests serveis els responsables de fer un seguiment integral de la situació d’aquestes persones.

En aquest sentit ens congratulem d’haver arribat a un acord amb els Caputxins de Sarrià que ens permet restablir l’entrega d’aliments amb el compromís per la seva part de compliment de totes les normatives establertes i de coordinació amb els Serveis Socials. D’aquesta manera queden clarament identificades les persones, que són la base per establir els quilos d’aliments que ha de rebre l’entitat.

Restem a la vostra disposició per a qualsevol aclariment o informació més ampliada i esperem poder continuar amb el vostre suport,

Fundació Banc dels Aliments

comunicat+sobre+la+reunio%cc%81+banc+dels+aliments+caputxins